Crida Premianenca posa en marxa la campanya d’habitatge ‘ABANDONATS’

Home / General / Crida Premianenca posa en marxa la campanya d’habitatge ‘ABANDONATS’
La formació municipalista enceta tot un seguit d’accions de conscienciació
popular per fer visibles els habitatges desocupats, 1.065 a Premià de Mar 1,
difondre alternatives al sistema immobiliari especulatiu actual.
Crida Premianenca dóna el tret de sortida a la seva campanya d’habitatge ‘ABANDONATS‘ aquest dimarts 11 de juny. Es tracta d’una acció que busca conscienciar la població en matèria d’habitatge, fent especial èmfasi en la gran paradoxa que pateix el país: es disposa de multitud d’immobles desocupats i, a la vegada, d’un gran nombre de persones no poden permetre’s tenir un lloc on viure i són desnonades. D’altra banda, la campanya vol apropar propostes, com la masoveria urbana o el model de cooperatives d’ús, que enfronten la problemàtica de l’habitatge escapant de la perversa dinàmica de compra/venda de l’actual sistema immobiliari especulatiu.
La campanya ‘ABANDONATS‘ s’estructura en tres àmbits per tal d’impactar amb força en tots els espais claus que té la ciutadania al seu abast. En primer lloc, s’ha dissenyat un cartell per tal de “retapiar” tots aquells habitatges de la vila desocupats i en especial estat de degradació. A més, la candidatura municipalista ha creat un lloc web dedicat per a la campanya, Abandonats.cat, des d’on es podran compartir imatges d’habitatges buits, trobar la posició geogràfica d’aquests immobles des d’un mapa interactiu, consultar informació sobre les alternatives existents o descarregar les mocions d’aquesta temàtica presentades per Crida al ple de Premià de Mar. Finalment, es duran a terme diversos actes al local convidant entitats expertes en aquesta problemàtica per aprofundir en el debat.
La intenció de Crida Premianenca és fer arribar aquesta campanya al major nombre de gent possible, fins i tot buscant la participació d’usuaris d’altres poblacions gràcies a la pàgina web interactiva. És per aquest motiu que la pàgina web ofereix tots els materials per tal que qualsevol persona de Catalunya pugui reproduir la campanya al seu municipi.
1 Font:
INE, Censo de Población y Vivienda 2011

2 Comments

  • 'Tirar de galleda i cola' serveix per evidenciar una problemàtica existent al municipi. Pot ser que hi hagi casos especials i, si és així, segur que s'admetran les disculpes que faci falta. Ara bé, per norma general aquesta campanya i el seu impacte són molt necessaris en un moment com l'actual en què, més que mai, s'evidencia aquell vell lema de 'Gent sense casa, cases sense gent; com s'entén?'.

    Abraçada!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *