Crida Premianenca rebutja frontalment el projecte de Port

Home / General / Crida Premianenca rebutja frontalment el projecte de Port
Cap dels representants del grup municipal ha assistit a l’acte de “la primera pedra” per mostrar el malestar pel model urbanístic que comporta i per mostrar l’enuig de com s’ha desenvolupat el procés i l’assemblea local es compromet a seguir treballant per un model de poble que s’allunyi de l’actual model econòmic i urbanístic especulatiu.
 
L’assemblea de Crida Premianenca ja s’ha manifestat en diverses ocasions en contra del projecte de port que l’empresa concessionària Marina
Port Premià SL  ha projectat per l’equipament perquè entén que el projecte no s’adequa a les necessitats reals de l’entorn, que tindrà un impacte ambiental i paisatgístic mala elevat pel que es pot permetre la vila i perquè posa en perill el model de comerç de proximitat i s’allunya del model d’economia social i solidària que promou la nostra formació.
Crida Premianenca considera que segueix sent possible tenir un port que sigui això mateix, un port. Que acosti els esports nàutics als ciutadans, sigui respectuós amb l’entorn i no generi molèsties als veïns. El que avui ens ofereixen és un centre comercial que perpetua el model d’oci basat en el consum, que compromet el medi ambient i que suposarà un increment en el trànsit diari de vehicles a la zona de Can Pou i Camp de Mar.
En primer lloc, a nivell mediambiental, la simple idea de guanyar espai al mar per poder-hi posar establiments comercials és una aberració. No podem entendre com es pot acceptar que el port tingui a partir d’ara una afluència de 10.000 cotxes diaris com a mínim, amb la contaminació que això comporta.
Considerem que el projecte xoca frontalment amb les polítiques de regeneració del litoral que s’impulsen per exemple des de la taula del litoral, que pretendrà repensar el model de litoral, per preservar-lo. Construint allà on avui tenim sorra, obviant mesures d’estalvi energètic o de compensació pel dany que farà a nivell mediambiental aquest port, va en la direcció contrària a la preservació del litoral.
En segon lloc, a nivell comercial,  considerem que el petit comerç, el de proximitat, el veritable motor econòmic del municipi que cal preservar, en sortirà perjudicat, i és que quan les grans superfícies s’estableixen en una ciutat lluny del centre comercial i sense un estudi que faci compatible les dues tipologies comercials  com és el cas, les repercussions econòmiques són, com a mínim, incertes. I des de Crida no entenem com podem tirar endavant aquest macroprojecte sense estar segurs que el comerciant de sempre no en surti perjudicat.
I en tercer lloc, la mobilitat. Sabem que per la N-II transiten diàriament aproximadament 35.000 vehicles, que al port s’hi espera una afluència mínima de 10.000 vehicles diaris, i que situar la rotonda que es contempla des d’un inici al projecte implicaria un increment de sorolls i pol·lució a la zona més propera, i podria comprometre l’aparcament que puguin tenir en aquesta zona del poble.
Finalment no només mostrem el nostre rebuig al contingut del projecte sinó al desenvolupament del procés. En preguntem d’entrada com pot ser que un projecte de tal envergadura que és rebutjat per almenys un terç del Ple municipal, ha pogut tirar endavant. No estem parlant d’un projecte menor, estem parlant d’un projecte que, en cas d’arribar a bon port (que també ho posem en dubte), condicionarà la nostra i les futures generacions. I és que no s’ha comptat amb nosaltres que som el principal partit a l’oposició però tampoc s’ha comptat amb la ciutadania, a qui s’ha venut un procés participatiu que fins i tot el Síndic de Greuges ha qüestionat.
Que ningú tingui cap dubte que tots aquells premianencs i premianenques que creuen en un poble sostenible i on la gent hi pugui viure amb millors condicions respectant el nostre entorn i el nostre paisatge, amb un model productiu que incentivi l’economia social, i amb unes infraestructures que s’adeqüin als seus usos, trobarà a Crida Premianenca aquella gent que els representi.

 

One Comment

  • […] 3- Per la seva banda, mig any després de l’obertura del centre comercial del Port és hora d’afirmar que es tracta per ara d’un rotund fracàs que cap cavalcada de reis pot amagar: ni s’ha creat els llocs de treball que es van anunciar, ni aquests són llocs de treball de qualitat, ni s’han instal·lat les marques anunciades, ni s’ha arribar a una ocupació mínima dels locals. Tot fa preveure que a mig termini la ciutat haurà d’abordar la reconversió de part de l’espai i els seus usos. Una hipoteca que no només té l’impacte ambiental denunciat, sinó que també té costos econòmics indirectes i afectacions com per exemple la perpetuació de la N-II com a barrera entre el municipi i el mar, tot plegat per no apostar per un projecte de port que fos això, un port i no un centre comercial.  […]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada