Intervencions de Crida Premianenca al Ple de novembre de 2013

1. Lectura i aprovació acta sessió anterior


A FAVOR.

2. Informació Oficial
3. ALCALDIA
3.1. Exp. EPE-2013-01: Aprovació conveni amb el Síndic de Greuges de Catalunya

A FAVOR.


4. SECRETARIA-SERVEIS CENTRALS

4.1. SECRETARIA GENERAL
4.1.1. Exp. 2/2013-INV: Cessió d’ús dependències immoble C. Torras i Bages 16 a la Generalitat de Catalunya

A FAVOR.


4.2. SERVEIS CENTRALS

4.2.1. Exp. 194/2013-SM: Aprovació de la revisió de tarifes del servei de subministrament d’aigua potable al municipi
EN CONTRA. Entenem que un increment del 15% del preu de l’aigua, sumat a un increment de gairebé un 60% de la llum (malgrat no ser una competència municipal), serà inassumible per a moltes famílies que es troben en situació econòmica crítica. Per altra banda, Crida Premianenca apostem per la municipalització del servei d’aigua.
4.2.2. Exp. 186/2013-SM: Autorització preus no tarifaris del servei de subministrament d’aigua potable al municipi

EN CONTRA. Considerem desproporcionades les sancions que vol imposar el govern CiU-PSC (frau en comptador: 516,61€; frau en escomesa: 1.211,96€). Creiem que per evitar aquests fraus caldria emprendre tasques sensibilitzadores per explicar a la població quina és la realitat municipal del servei.

5. SERVEIS ECONÒMICS
5.1. INTERVENCIÓ
5.1.1. Exp. 172/2013: Informació al Ple de la Corporació de Premià de Mar de l’execució del pressupost 3r trimestre 2013
5.1.2. Exp. I-185/2013: Modificació pressupostària núm. 19 de crèdit extraordinari

A FAVOR.

5.1.3. Exp. I-142/2013: Pressupost General 2014

EN CONTRA. En primer lloc, considerem que el Pressupost o bé està mal fet des d’un punt de vista tècnic o bé és aliè a la realitat del municipi, atès que hi ha regidories que no tenen cap tipus de dotació econòmica (cap de les regidories que controla el PSC ni les regidories de Convivència i Habitatge). Seguidament, no entenem que el Govern Municipal inverteixi en tres qüestions que no considerem prioritàries en la conjuntura actual: els vestidors del camp de futbol (200.000€), la renovació de l’espai públic al Casc Antic (300.000€) i els estudis i treballs realitzats per altres empreses, que consten de diferents partides i, en cas de ser necessaris, optaríem per facilitar-ne l’elaboració als treballadors municipals.

També volem denunciar que a l’Ajuntament hi ha hagut jubilacions de treballadors que el Govern Municipal no preveu cobrir amb el Pressupost del 2014, fet que empitjorarà la qualitat dels serveis municipals. Mentrestant, el Govern de CiU i PSC manté els contractes dels diferents càrrecs de confiança que considerem del tot innecessaris, alhora que encarrega tasques a empreses privades que podrien ser elaborades pel personal de l’Ajuntament.

Per altra banda, tal i com hem fet des que Crida vam entrar a l’Ajuntament l’any 2011, seguim considerant necessària l’elaboració del Pressupost de manera participativa, dotant el conjunt dels premianencs d’eines i dinàmiques de decisió i poder popular.

Finalment, el vot contrari al Pressupost Municipal del 2014 ve motivat per la manca de compromís de l’Equip de Govern amb les propostes presentades per Crida Premianenca, que no s’han vist traduïdes en partides incorporades al Pressupost aprovat.

5.2. TRESORERIA
5.2.1. Exp. I-060/2013: Donar compte al Ple de l’informe de la tresorera municipal sobre el compliment dels terminis previstos de pagament de les obligacions del tercer trimestre 2013
5.3. GESTIÓ TRIBUTÀRIA
5.3.1. Exp. GT-CF-2014: Aprovació calendari fiscal 2014

A FAVOR.

6. RECURSOS HUMANS
6.1. Exp. 99/2013-RRHH: Compatibilitat empleat públic

A FAVOR.

6.2. Exp. 115/2013-RRHH: Aprovació Plantilla i Relació llocs de treball 2014

EN CONTRA. Mesos enrere, l’Equip de Govern es va comprometre a mantenir els grups de l’oposició informats sobre l’estudi de l’organigrama encarregat a una empresa privada. Malgrat tot, CiU i PSC no han acomplert amb els compromisos adoptats. A més, Crida Premianenca considerem que no podem aprovar una plantilla que incorpora tants càrrecs de confiança que, des de la nostra òptica, són innecessaris i no gaudeixen d’una justificació objectiva per a un ajuntament com el de Premià de Mar.

6.3. Exp. 111/2013-RRHH: Aprovació Productivitat 2014

EN CONTRA. En el seu moment ja vam manifestar el nostre desacord amb la modificació tal i com s’havia dut a terme, però especialment dels criteris d’adjudicació de la productivitat, atès que entenem que són criteris subjectius interpretables per les persones que els han d’adjudicar (caps de servei).

7. CONTRACTACIÓ
7.1. Exp. 102/2013: Creació del servei públic de cementiri i serveis funeraris

EN CONTRA. El procediment s’ha desenvolupat de manera opaca i sense flux comunicatiu amb els grups de l’oposició, i, alhora, volem fer manifest el nostre rebuig a la privatització del servei.

7.2. Exp. 124/2013: Actualització del preu del contracte d’arrendament del local del carrer Torras i Bages, 1

A FAVOR.

8. SERVEIS PERSONALS D’ATENCIÓ AL CIUTADÀ
8.1. SERVEIS SOCIALS
8.1.1. Exp. 122/2013: Aprovació del Reglament de Prestacions Econòmiques de caràcter social de l’Ajuntament de Premià de Mar

EN CONTRA. Considerem que un reglament tan important no pot desenvolupar-se en només 15 dies, tal i com s’ha fet, i sense passar pel Consell de Benestar Social de Premià de Mar. Això en qüestiona directament la seva qualitat, com s’evidencia en el propi reglament, on no es defineixen els ajuts ni tampoc no se n’estableixen les quanties econòmiques, funció que es reserva per a Alcaldia. D’altra banda, no entenem que només es puguin rebre, com a màxim, dos ajuts anuals. Finalment, si bé un reglament com aquest hauria d’establir uns paràmetres objectius per a l’actuació dels professionals, en aquest cas els elements d’indefinició són tals que l’actuació queda, en molts casos, possibilitada i oberta a través de l’elaboració d’informes, anul·lant la intencionalitat del document.

9. SERVEIS PERSONALS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
9.1. CULTURA
9.1.1. Exp. C-12/2012: Aprovació Reglament municipal de l’Espai l’Amistat de Premià de Mar

A FAVOR. Considerem que les línies generals del reglament són adequades. A més, s’hi ha inclòs un article de suport a la creació artística a proposta de Crida Premianenca, fet que considerem rellevant per potenciar l’Espai L’Amistat. Paral·lelament, demanem a l’Equip de Govern que desenvolupi un pla estratègic que contingui unes bases per a residències de creació per a artistes on es promogui l’intercanvi entre creadors i l’espai per tal de fomentar la creació i donar-li perspectives de continuïtat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.