El passat 11 de desembre va tenir lloc la Comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament on es va aprovar una proposta de resolució sobre el millorament de l’estació del servei de rodalia de Premià de Mar presentada pels grups parlamentaris de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA, C’s i CUP-AE. A continuació us deixem amb la intervenció de Quim Arrufat, diputat de la CUP, defensant el posicionament conjunt amb Crida Premianenca.
INTERVENCIÓ
Ja fa un any i mig que l’estació de Premià de Mar va ser remodelada. Una remodelació que no ha ocasionat altra cosa que maldecaps als usuaris que diàriament han de fer ús d’aquest servei per anar a estudiar o treballar. Una remodelació que ha costat 1.618.000€ als premianencs. Una remodelació que no ha contemplat la senyalització per facilitar l’ús del servei a la gent, que fins fa poc no anava acompanyada de seients ni escales mecàniques i que, encara avui, obliga les persones que es desplacen amb cadires motoritzades a travessar per damunt les vies per canviar d’andana. Una remodelació que, al capdavall, ha estat duta a terme en benefici de butxaques privades, i no pas dels usuaris.
La nova estació no és només una aberració per totes les problemàtiques que duu implícites, sinó que també és un greu perill per a la seguretat de les persones. Un greu perill que ha tingut la complicitat del govern socioconvergent del municipi que no va ser capaç de preveure la necessitat de mantenir el pas subterrani com a alternativa al pas per la Nacional-II i que, amb el nyap ja realitzat, no ha estat capaç de plantar-se davant d’Adif i al costat de les reivindicacions populars.
Un altre exemple de dignitat popular. Un entre tants. Tal i com passa arreu, a Premià de Mar els ciutadans s’han organitzat al voltant de la Plataforma Estació Premià, una plataforma que, amb la mobilització i la desobediència, ha introduït a l’agenda municipal el debat i la necessitat de solucionar aquesta problemàtica amb què conviuen diàriament. Una lluita imprescindible que des de la CUP-Alternativa d’Esquerres entenem que ha de ser la que posi sobre la taula les prioritats amb relació a aquesta qüestió. Des d’aquí volem aprofitar per celebrar l’absolució dels dos premianencs que van ser imputats per participar a una manifestació d’aquesta Plataforma, i desitgem que aquesta sigui l’espurna de molt bones novetats.
El grup municipal de Crida Premianenca, candidatura municipalista (vinculada a la CUP), en consonància amb aquesta i altres lluites municipals, ahir va fer palesa la necessitat d’encetar un debat amb la participació dels premianencs i els diferents agents actius del poble per reflexionar sobre l’Estat de la Vila. La deixadesa del govern socioconvergent i la manca d’un full de ruta fan que, com amb el cas de l’estació, es donin moltes altres situacions esperpèntiques, des de la pròpia existència de la Nacional-II, tan combatuda històricament pels maresmencs, com el frau especulatiu que pateix el recinte industrial de Can Sanpere en mans de Núñez i Navarro.
El Maresme. Una comarca trinxada per mar i muntanya. Una comarca esquarterada per la Nacional-II i per l’autopista C-32. Una comarca que segueix alçant-se amb velles reivindicacions per unes infraestructures i un transport públic de qualitat i popular, al servei de les persones i lluny de les màfies d’Abertis o Adif.
Ahir, una dona de 58 anys va perdre la vida a Premià de Mar en patir un atropellament mortal al pas de l’estació per l’N-II. Ahir al vespre, l’Ajuntament encara no havia respost per aquesta nova mort que té com a responsables les administracions públiques que han estat incapaces de solucionar els mals endèmics de la vila. No n’és la primera víctima, malauradament, però sí que esperem que en sigui la darrera.