Crida Premianenca presentarà al ple de març una moció per tal que Premià de Mar s’incorpori a la zona de tarificació 1 de l’ATM i obre la porta a la resta de formacions per presentar-la de forma conjunta.
La proposta, que ja s’ha fet arribar a la resta de grups polítics amb la voluntat de ser presentada de forma conjunta, reclama que l’Ajuntament de Premià de Mar demani al Govern de la Generalitat la implantació de la T-Mobilitat durant l’any 2019, un nou sistema que permetrà una definició més ajustada i lògica que l’actual, amb un mètode basat en el post-pagament per distància recorreguda i temps.
La mateixa moció proposa que, mentre no s’implementa aquest nou sistema, es demani la integració provisional de Premià de Mar a la zona de tarificació 1 i que es traslladi aquests acords a la resta de municipis del Baix Maresme que pertanyen a la zona 2 amb la voluntat de crear un front comú davant la resta d’institucions.
Cal recordar que la situació geogràfica de Premià de Mar fa que l’actual Sistema Tarifari Integrat perjudiqui especialment les persones usuàries de Rodalies de Catalunya, ja que forma part, en el marc de l’actual Sistema Tarifari Integrat, de la zona tarifaria 2 mentre que d’altres municipis més llunyans de Barcelona es troben a la zona tarifaria 1. Essent una realitat que la majoria dels desplaçaments es produeixen des de o cap a Barcelona. Per aquest motiu fa uns dies Crida Premianenca va iniciar una campanya pública sota el títol “Per un transport públic, assequible i de qualitat: Premià de Mar a la Zona 1” que ja ha recollit més de 2000 adhesions.
[…] de l’autobús urbà de Premià (C-18), la petició d’implementar la T-Mobilitat i integrar provisionalment Premià a la Zona 1, la proposta per millorar la connexió entre Barcelona, Mataró i Premià de Mar amb autobús, la […]