Volem una mobilitat centrada en les persones: pacifiquem carrers i omplim-los de vida.

Recentment hem vist com una proposta de la Crida es feia realitat: la creació de la línia a de bus urbà i hem avançat en la bona direcció amb el tancament esporàdic de la Gran Vi. Cal anar més enllà: aquesta mesura, però, hauria de ser només la primera d’una aposta global per la pacificació, el transport públic, la vida comunitària i la programació cultural al carrer.

El vehicle privat és un model obsolet insostenible a mig termini, alhora que substituir-lo és essencial per a millorar la qualitat de l’aire i la contaminació acústica. Per això creiem que és moment de finalitzar la pacificació del casc antic (estudiar-ne tancaments parcials i temporals al trànsit, d’una forma semblant a la que s’està duent a terme a la Gran Via) i abordar la creació de nous espais per a vianants: carrers sobre la Gran Via (Dr. Fleming, Jacint Verdaguer i Enric  Granados), convertir part dels carrers Ramon i Cajal i de la Mercè en rambla de plataforma única i transformar el carrer de la Plaça en eix de connexió entre barris i equipaments culturals de la Vila.

És moment de finalitzar la pacificació del casc antic i abordar la creació de nous espais per a vianants: carrers sobre la Gran Via.

Cal pensar les polítiques de mobilitat prioritzant les accions en funció del tipus de desplaçament del que parlem, seguint aquest ordre: vianant, bicicleta, vehicle no motoritzat i vehicles de mobilitat personal, transport públic i vehicles comunitaris (compartits) i elèctrics.

A més a més creiem que cal dissenyar l’espai públic amb perspectiva de gènere, és a dir, posant la vida al centre: pensar l’espai públic prioritzant les tasques reproductives i de cures, promoure les activitats al carrer, facilitar el pas amb cotxets, carros o persones amb mobilitat reduïda, augmentar la il·luminació i la seguretat, etc.

També reclamem la implementació de la T-Mobilitat i l’entrada provisional a la Zona1. Crida ha impulsat una campanya pública i la presentació al ple d’una moció, que va ser aprovada, a favor de la implantació de la T-Mobilitat durant l’any 2019, un nou sistema basat en el post-pagament per distància recorreguda i temps. Fins que això no arribi, reclamem la integració de Premià de Mar a la Zona 1.

Reclamem la implementació de la T-Mobilitat i l’entrada provisional a la Zona1. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada